Marketingové strategie

Zvolte takovou marketingovou strategii, která bude fungovat Vám. Vyměňme si zkušenosti a podělme se o to, jak dělat marketing co nejlépe.

čtvrtek 20. ledna 2011

Je marketing o kreativních návrzích, obrázcích a textech?

Pokud pracujete v reklamní agentuře a předkládáte svým klientům důmyslné a poutavé návrhy, neskřípejte prosím zuby nad arogancí otázky v nadpise. Možná vaše návrhy vycházejí z důkladných průzkumů a poznání trhu. Já tu dokonce ani nechci mluvit o tom, že krásná forma zmůže jen málo, jestliže obsah netrefí problém – hřebík po hlavičce.

Marketingová práce zahrnuje v sobě dvě hlavní oblasti:

První z nich je „dobýt nové území“, získat co nejvíc kontaktů a následně zakázek.

Druhou je – tuto oblast dlouhodobě udržet a spolupracovat úspěšně dále.

I když to na první pohled vypadá složitě, v získávání nových kontaktů jsme většinou úspěšní. Dáme do toho množství energie, zkoušíme, hledáme a úsilí vede k výsledkům. Často však zapomínáme na to, že klienti, které jsme už získali, rovněž potřebují naši pozornost a jsou pro úspěch firmy často rozhodující. Dokonce získávání nových klientů je podstatně jednodušší, když se můžeme opřít o doporučení svých spokojených zákazníků.

Co přivedlo lidi k nám

V komunikaci s klienty je průzkum jedním z nejmocnějších nástrojů. Když zjistíme, co je pro ně na naší práci to nejdůležitější nebo je-li něco, co můžeme zlepšit a výsledky promítneme do práce, úspěch se určitě dostaví. Vzpomínám si na průzkum, který ukázal, že zákazníci by uvítali od firmy více komunikace. Očekávali častější kontakt, odborné informace, pravidelné aktuality. Přitom ve firmě převládal názor, že častější kontaktování zákazníků by bylo obtěžováním!

Řešením je samozřejmě rozumná míra a hodnotné informace – jaké by to měly být, to vám opět nejlépe ukáže jednoduchý průzkum. Nevymýšlejte fantazie a nevynalézejte kolo. Sáhněte do reálných odpovědí a hledejte cestu, jak zákazníkům naplnit jejich představy. To bude stačit.

Autor: Ing. Jana Škutková, konzultantka Business Success Slovensko

čtvrtek 13. ledna 2011

Nový start – Jít svou cestou, chce jen trochu odvahy

Dnes je to až příliš obvyklé. Když už musí firma propouštět, o práci přijdou hlavně lidé po čtyřicítce či padesátce. Když přijímá zpět, hledá samé mladší. Nechci tvrdit, že mladí absolventi to mají jednoduché, ale zdá se mi, že jejich šance na zaměstnání jsou přece jenom větší.

Stalo se to i vám? Nevěšte hlavu, nestěžujte si na krizi a přemýšlejte realisticky. Málokdo má tolik zkušeností jako vy po letech praxe. Jakmile vás to, co jste dělali dodnes uživilo v zaměstnání, mělo by vás to uživit i ve vlastní firmě, když už budete dělat jen sami na sebe. Zažila jsem tuto situaci před pěti lety a zdálo se mi nemožné, že můj věk těsně po čtyřicítce, byl pro potenciální zaměstnavatele absolutně nezajímavý. Nezbylo mi nic jiného, něž nastartovat vlastní živnost a jediného, čeho dnes lituji je, že jsem to neudělala podstatně dříve.

Ne, neříkám, že je to lehké a všechno jde samo. Ale když se rozhlédnete kolem sebe, zjistíte, že množství konzultantů, samostatných účetních, personalistů, překladatelů, či jakýchkoliv jiných odborníků, jsou právě nově nastartovaní lidé ve středním věku, kteří nehodili flintu do žita. Velká většina lidí ovládá něco, co má pro jiné hodnotu a jsou za to ochotni zaplatit. Často je to diametrálně odlišné od původního zaměstnání, ale o to víc nás to může bavit. Úžasným způsobem k tomu pomáhá internet, ale to nejdůležitější je přece jen trocha odvahy a pozitivní přístup.

Tyto řádky věnuji všem svým přátelům, kterým držím palce a ze srdce jim přeji úspěch při překonávání překážek.

Autor: Ing. Jana Škutková, konzultantka Business Success Slovensko

čtvrtek 6. ledna 2011

Automatizované blogování?

Slyšeli jste už o vynálezu zvaném „automatizované vytváření blogu“? Jaká úspora práce, jednoduché generování obsahu, programy které slibují blog zaměřený na klíčová slova bez jakékoliv práce!

Zdá se vám to dobrý nápad?

A chtěli byste tento obsah skutečně číst?

Naštěstí, asi potrvá velmi dlouho, než se podobné vynálezy přenesou z angličtiny do našich malých slovanských jazyků. Ale lidé, kteří to s internetovým marketingem myslí vážně, vysvětlují i anglo-americkým čtenářům, že tato myšlenka nebude samospasitelná. Dokonce ani Google takovýto druh obsahu nehodnotí dobře.

Jedna z nejdůležitějších hodnot, kterou dobrý blog vytváří a která může pomáhat bloggerovi při pozdějším dodávání výrobků nebo poskytování služeb, budování jeho popularity umělce či odborníka, je osobní vztah se svými čtenáři. Jakmile toto neexistuje, neexistuje důvod věřit tomu, že na blogu tohoto člověka získám něco opravdu hodnotného. A podle mě neexistuje ani způsob, jakým přeměnit „žvásty“ na peníze.

Autor: Ing. Jana Škutková, konzultantka Business Success Slovensko