Jak volit slova v reklamních textech?
Představte si, v jaké situaci se vaši potenciální zákazníci setkávají s vaší reklamou. Je to při sledování zábavného programu? Dobře, tady je možná vhodný odlehčený tón a třeba i trochu inteligentní nadsázky.
Je to při hledání informací v odborném časopise, na webu, v katalogu? Cítíte, že naladění těchto lidí bude trochu jiné? Když někdo zadá na Google klíčová slova „pěstování tulipánů v písčité půdě“, mělo by nám být jasné, že hledá velmi konkrétní informaci, která mu pomůže. Nemá chuť prohledávat tucty stránek o romantické květinové nádheře, neodolatelně voňavých záhonech, fantastických barvách sezóny a úžasně dokonalém a nesmírně srdečném přístupu vaší firmy.
Text, který si váš zákazník touží přečíst
Příjemný a věcný marketingový text bez zbytečných klišé přesvědčí lidi o kompetenci dodavatele o mnoho účinněji. Není důležité v každém druhém řádku zdůrazňovat jméno firmy, připomínat jedinečnost nabídky, úžasné vlastnosti produktu. Stačí to říci srozumitelně a jednou. V PR článcích, dokonce i v těch placených, o moc lépe funguje neutrální tón, kde se prezentace stává až jakoby druhořadou a v popředí stojí užitek čitatele. Uvědomujte si to, když připravujete svoje web stránky, emailové zprávy nebo letáky a podívejte se na výsledek vždy kritickým okem neutrálního zájemce. Méně je více, v řeči reklamy to platí odjakživa. A ve světě internetu dvojnásobně.
Autor: Ing. Jana Škutková, konzultantka Business Success Slovensko
Žádné komentáře:
Okomentovat