Ukažte lidem svůj produkt
Jeden
obrázek nahradí tisíc slov a pokud jde o vytvoření představy o výrobku, jistě
není třeba více mluvit. Lidé v obchodě si zboží ohmatávají, přebírají a
potěžkávají. Pokusme se tedy dát jim co nejlepší představu o výrobku, i když
jej nemůžou chytit do rukou. O důležitosti kvality fotografií by určitě
dokázaly vyprávět zásilkové katalogy s módním oblečením, obuví i
kosmetikou.Existují výrobky a služby, které neumíme ukázat, jako například software nebo finanční poradenství.
I v takovém případě se pokuste zobrazit spokojeného „spotřebitele“ takové služby. Je důležité, aby se potenciální zákazník dokázal vžít do představy sama sebe, jako uživatele.
V elektronickém světě využijte video
Na webových stránkách je video vynikajícím nástrojem. V souladu s osvědčeným nástrojem AIDA můžete nejdříve využít textový popis a potom pozvat návštěvníka webstránky, aby se s produktem seznámil blíže prostřednictvím obrazu a zvuku. Pokud jste si dali trochu námahy a vaše video ukázka stojí za zhlédnutí, umístěním na Youtube získáte lehce další zájemce a hodnotné odkazy.
Symbolické ikony zvyšují chuť číst
Složitější
produkty mají často spoustu vlastností, o kterých byste chtěli mluvit. Jenže čtení zdlouhavých popisů a technických
dat mnohé lidi od čtení odradí. Hlavně na webu naše oči neputují „po pořádku“,
ale hledají zajímavé kotvy a skáčou v textu z místa na místo. Vhodně
zvolený symbolický obrázek vynikne na pozadí a upozorní na ty informace, kterým
chce čtenář věnovat pozornost.
Malý dárek vyvolává ochotu k výměně
Když
dáte něco předem, bez vyžadování oplacení, získáte nejen důvěru, ale i ochotu
potenciálního zákazníka dát něco nazpět. Ne, většinou to nebude hned
objednávka, ale pozornost a čas věnovaný přečtení vaší reklamní zprávy může být
dobrou výměnou. Když připravujete blog a internetový prodej je v pořádku,
jestliže nejdříve vybudujete vztahy a až potom mluvíte o prodeji. Pokud můžete
nechat svůj produkt dočasně vyzkoušet, máte dobrou šanci, že si ho bude chtít
zákazník nechat. Velmi neradi se vzdáváme věcí, které jsme už jednou pustili do
našeho prostoru a které jsme si navíc oblíbili. V případě softwarových aplikací
si je nejednou naplníme vlastními informacemi a ověříme si jejich praktické
stránky.
Reference a doporučení spokojených
zákazníků
Výrobků
je dnes tak obrovské množství, že málokdo si je jistý, že zvolil to nejlepší
řešení. Psychologický fenomén doporučení od jiných spotřebitelů uklidňuje a
poskytuje důkaz, „že když to vyhovovalo jiným s podobnými potřebami, bude
to dobré i pro mě“. Tento princip dovedl do dokonalosti Amazon, kde se vám při
nákupu na internetu zobrazuje i doporučení, jaké jiné výrobky si koupili lidé,
kteří objednali vámi zvolenou položku.
Toto
je jen pár způsobů, které vám pomohou budovat důvěru, a k tomuto tématu se
v budoucnosti ještě vrátíme.
Autor: Ing. Jana Škutková, konzultantka
Žádné komentáře:
Okomentovat