Jedna
z věcí, která občas uniká pozornosti je kvalita samotné webstránky na
kterou získané kontakty přivedete (tzv. landing page). Podle průzkumů dobře
zvládnutý právě tento prvek direkt marketingu může způsobit až 60% nárůst
úspěšnosti direkt mailové kampaně. Při přípravě propagace však samotné e-maily
nestačí a na mysli musíme mít celý proces marketingové komunikace. Zatím co
vynikající webstránka může chytit každý potenciál zájmu, průměrná ztrácí velkou
část svých návštěvníků i když stále ještě může fungovat. Ale když je stránka
udělaná špatně, nejen že nezíská klientelu, ale může způsobit i znechucení,
rozčarování, negativní PR a nezájem cílové skupiny přijít se na vaše produkty a
služby podívat ještě jednou.
Co způsobuje rozdíl v kvalitě
přístupové webstránky?
Především
je to vaše zaměření na potřeby zákazníků. Když se dostanou na stránky, měli by
okamžitě umět poznat, že jsou na správném místě, jaké výhody získají, pokud
podniknou další krok, přesně chápat jaké akce by měli udělat.
V neposlední řadě je musíte přesvědčit, že vaší společnosti můžou
důvěřovat a spolupráce s vámi bude pro ně tím správným rozhodnutím. Kde jsem? A jsem tady vůbec správně?
Toto je první věc, kterou si čtenář ověří. Když jdete na silvestrovskou oslavu do restaurace a před dveřmi vás vítá bohatá výzdoba, plakát s programem a číšník se sklenicí sektu víte, že jste nezabloudili. Našli byste to místo možná i podle adresy, tohle je ovšem příjemnější.
Pokud
přijdete na webstránku a najdete tady bílou knihu o problémech, které vás právě
v tuto chvíli zajímají, bude váš pocit podobný. Není vůbec špatný nápad,
když takových prvků bude na stránce více, případně se na více místech opakují.
Zároveň
byste měli dbát na to, aby i váš web odrážel vaši corporate identity, aby
barvy, logo a ostatní prvky byly v souladu s představami a
očekáváními návštěvníků. A aby byly v souladu s direkt mailem, který
je sem právě přivedl.
Co je tady zajímavé pro mě?
Když už se čtenář zorientoval, je na čase přesvědčit ho, aby udělal i krok číslo dvě. Pokud například chceme, aby si z našich stránek stáhl nějaký dokument nebo se zaregistroval na odběr našich novinek, a tak nám zanechal svůj kontakt a možnost další komunikace, musíme mu dát jasně najevo, jaké benefity mu z toho vyplývají. Nesnažte se v této fázi ani tlačit ani prodávat. Mluvte vysloveně o tom, jaké výhody získá návštěvník, když se rozhodne věnovat vám pozornost a stát se například čtenářem newslettra.
Co bych měl udělat dále?
Uvědomme
si, že „landing page“ je trochu odlišná kategorie, než všeobecná webstránka, na
které uveřejňujeme komplexní informace o společnosti. Tuto jsme vytvořili
specificky s ohledem na svoji direkt mailovou kampaň a její úlohou je
pomoci zájemcům vykonat určitou akci. Vyhněte se všemu, co by mohlo být rušivé,
zbytečným linkům, nepotřebným informacím či reklamám. „Méně je někdy více“ tady
platí dvojnásobně!
Můžu se na tuto firmu spolehnout?
Vyhněte
se reklamnímu klišé a řečem o důvěryhodnosti, ale popřemýšlejte, co podpoří
vaši seriózní image a přesvědčí zájemce, že se nemají čeho obávat. Můžete
k tomu využít krátké pochvalné vyjádření svých stávajících zákazníků, v
kterých mluví například o tom, jak se jim vyplatil nákup vašeho produktu. Jiný
způsob je zobrazení pozitivních ohlasů z tištěných médií, fór nebo blogů
stejné branže. Získali jste nějaké ocenění? Nebojte se je ukázat!
V neposlední řadě vám může pomoci, když vaše stránka obsahuje i pravidla
nakupování, garanci kvality, řešení případné reklamace či možnost vrácení
peněz.
Pokud
se vám podaří získat důvěru a vytvoříte srozumitelnou a přehlednou stránku,
která postupně provede zájemce přes všechny kroky od orientace, přes rozhodnutí
až ke koupi, efektivnost a návratnost vaší direkt mailové reklamy se zvýší.
Tajemství úspěchu spočívá především v zaměření se na zájmy a potřeby
zákazníka, ne na prezentaci sebe samého.
Autor: Ing. Jana Škutková, konzultantka Business
Success Slovensko
Žádné komentáře:
Okomentovat