Použijte design správně
Četla
jsem zajímavý údaj o studii, kterou dělali v Americe. Když dětem ukázali
Santa Clause, byli ochotnější podělit se s kamarády o sladkosti. Když jim
ale ukázali logo známého prodejce hraček, tato ochota se naopak snížila.
Zajímavé, ne? Je jasné, že design má vliv na emoce a jistou mírou ovlivňuje
naše rozhodnutí. Uvažujte o tom, když připravujete propagační materiály a
snažte se, aby obrázky nesly v sobě to poselství, které chcete zprostředkovat.
Měla by v nich být zakódovaná ta správná myšlenka. Splnit estetické
požadavky je příliš málo.Stůjte za svojí nabídkou a garantujte výsledek
Darujte „štěňátko“
Hlídali
jste už někomu pejska? I když některé věci na začátku možná neumíme ocenit a
bráníme se jim, jakmile si na ně zvykneme, chyběly by nám. Pokud to váš výrobek
umožňuje, dovolte zákazníkovi jeho používání na určitý čas zadarmo nebo
poskytněte ukázkové verze s omezenými vlastnostmi. Nenuťte zákazníka zkoumat vaše informace
Mnoho
lidí v přímém marketingu nebo na internetu odradí od koupě zjištění, že
existuje několik variant poplatků za poštovné a balné, že se musí rozhodnout
pro jednu ze tří nebo dokonce z pěti alternativ dodávky, že musí číst
podrobné pravidla. Vyhněte se tomu, rozhodování bolí! Pokuste se přepočítat
svoje ceny tak, aby poštovné a balné už bylo zahrnuto v konečné ceně. Lidé
rádi nakupují s vědomím, že už nic nebude připočteno. Pokud to není možné,
veďte alespoň zákazníka velmi srozumitelně celým procesem, aby po zvolení svojí
varianty okamžitě a přesně viděl finální cenu. Příliš velký výběr způsobuje
„paralýzu přes analýzu“. Lidé se v tom jednoduše ztratí a své rozhodnutí
odloží na později, což často znamená „nikdy“.Nebuďte příliš zvědaví, pokud mezi vámi neexistuje vztah
Nevyžadujte údaje, které nutně nepotřebujete pro danou fázi kontaktu. Když se má člověk přihlásit na odběr bezplatného newslettra, nechtějte od něj poštovní adresu, zaměstnání či jiné podrobnosti, když vám v podstatě stačí jméno a e-mail. Nechte jej, aby se s vámi seznámil, začal vám důvěřovat a až později svoje údaje poskytne v průzkumu nebo soutěži za předpokladu, že bude chtít. Jednoduchost v tomto případě vždy vítězí.
Když něco vyhlásíte, tak to dodržte
Pokud se rozhodnete pro cenovou slevu v určitém období, tak ji po uplynutí termínu skutečně ukončete. Nic vám nebrání nastartovat po čase novou akci s něčím jiným. Ovšem málo co mě vytáčí víc než to, když vidím, jak někdo očividně lže. Například: „Pro velký zájem prodlužujeme akci o týden“ nebo „zájem o registraci byl tak velký, že nám spadl server a tak vám chceme dát příležitost ještě jednou“. Někteří (také) experti to dokážou zopakovat i několikrát. Jsem ochotná uvěřit, že to zvýší prodej jednorázově, ale z dlouhodobého hlediska mě to většinou přivede k tomu, že se z podobných databází odhlásím. Jak to bude fungovat u vás, to budete asi muset otestovat.
Autor: Ing. Jana Škutková, konzultantka
Pěkný článek. Kdyby tohle všechno věděli čeští obchodníci, tak to v ČR vypadá trochu jinak... Co se týče zákazníckého servisu, tak američani jednoznačně vedou.
OdpovědětVymazatNejdůležitější je potencionálnímu klientovi / zákazníkovi naslouchat..musí se z něho stát váš přítel..to pak jsou nejlepší zákazníci ;)
OdpovědětVymazat