Jak
si udržet důvěryhodnost v e-mail marketingu?
1, Používejme jen databázi kontaktů, kterou
jsme vytvořili se souhlasem příjemcůKdyž si dáme námahu s tím, že lidé se na odběr našich novinek či informací musí nejdříve přihlásit, odradíme možná pár zájemců, ale ve velké míře předejdeme pozdějším stížnostem a odhlašování. Nemluvě o tom, že tak dodržíme zákon.
2, Posílejme zprávy z důvěryhodné
adresy
Záleží
na konkrétním případě, co je více důvěryhodné, jestli jméno konkrétní osoby
nebo vytvořená firemní adresa. Osobně mám raději adresy typu jménopracovníka@firma.cz, ale v případě, že jde o
elektronický časopis s vlastním jménem anebo podobnou aplikaci, neodradí
mě od otevření ani neosobní odesílatel. Podstatné je, abych věděla, že mu můžu
důvěřovat a že je to bezpečný zdroj. V extrémním množství spamu, který nás
dnes atakuje je právě toto jedním z kritických míst.
3, Dodržovat dohody a nezneužívat kontakty
pro jiný účel je samozřejmostí
Pokud
se naši odběratelé přihlásili na odběr novinek ve dvoutýdenním intervalu,
nerozčilujme je posíláním „mezi-zásilek“. Když chtěli zprávy z oblasti zpracování dřeva, nevnucujme jim
„výhodné nabídky“ partnerských obchodů. Dodržme dohodu, frekvenci i obsah. Při
samotném přihlašování můžeme nabídnout malý dotazník, ve kterém si vyberou
z naší nabídky oblast zpráv, která je zajímá. Předejdeme tím pocitu
obtěžování nerelevantními zprávami.
4, Otestujte formát zprávy před rozesláním
Dříve
než zmáčkneme klávesu, která odešle e-mail na stovky adres, vyzkoušejme odeslání na několik vlastních testovacích
kontaktů a vychytejme případné mouchy ve formátování. Špatně zobrazená zpráva
vzbuzuje nedůvěru a nechuť číst. Taktéž bychom měli dbát na to, aby i technické
řešení vyhovovalo všem standardům. Doporučuji dodržovat konzistenci ve
formátování či designu e-mailů, aby je čtenáři lépe identifikovali.5, Občas prověřme, jak jsou naše zprávy doručované, otevírané a čtené
Když nám to technické řešení umožňuje, zkontrolujme občas databázi kontaktů. Zda je stále aktuální, jestli adresáti naše zprávy otevírají a čtou nebo je rovnou mažou. Takovým (ne)zájemcům můžeme potom poslat e-mail s otázkou, zda mají zájem zůstat v našem seznamu anebo by uvítali odstranění. Samozřejmě, možnost odhlásit svoje jméno z odběru by měla být daná vždy, ale když je vyloučíme, dostanou takto ještě jednu možnost.
Podle
studie americké společnosti MarketingSherpa za rok 2010, se lidé odhlašují
z odběru elektronických informací především proto, že:
- obsah nebyl vhodný pro jejich potřeby
- frekvence zpráv byla příliš vysoká
- mysleli si, že jejich adresu někdo zneužil a
prodal
- nepamatovali si, že se přihlásili na odběr
- měli obavy ze zneužití svých osobních údajů
Autor: Ing. Jana Škutková, konzultantka
http://www.facebook.com/business.success.cz
OdpovědětVymazat